#Notatnik

Pani Jania

Posted in Reportaż / Reportage by ja on May 8, 2008

Pani Janina Dąbrowska mieszka samotnie w przedwojennej kamienicy, na Pradze Południe w Warszawie. Od 20 lat karmi bezdomne koty. Okoliczni mieszkańcy (głównie ci młodsi) znęcają się nad zwierzętami i są przeciwni ich karmieniu. Cztery lata temu spalono żywcem 10 kotów pod jej oknami.

Pani Jania ma teraz 79 lat i trudem wchodzi po schodach.

Żeby nie być zauważoną w pewnych miejscach, codziennie wstawała o 4 rano i chodziła karmić.
W strachu.

Teraz leży w szpitalu, miała mieć operacje ale jej stan pogorszył się (jedzenie szpitalne), prawdopodobnie wróci do domu. Jest samotna, była w klasztorze klauzulowym przez ok. 30 lat. Wyszła z klasztoru bo nie mogła wytrzymać presji i odosobnienia.

Pomimo swojego wieku i choroby, ma siłę przeciwstawić się otoczeniu i robić to co dobre.

Jest szczęśliwa.

Kliknij na zdjęcie

6 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. dAny said, on May 8, 2008 at 7:57 pm

    Jej.. złapało mnie Kuba “coś” za serce po obejrzeniu tego twojego reportażu. Pokazywałeś przecież mi te zdjęcia wcześniej…widziałem je prawie wszystkie, no może z wyjątkiem tych ostatnich ze szpitala. Ale ten krótki opis chyba zrobił swoje. Osobiście uważam, że odwaliłeś kawał solidnej, szczerej roboty. Dobrej roboty. Dla tej pani też tą dobroć z siebie wydobyłeś. Wysłuchałeś ją…dla niej może to było światełko w tunelu niezrozumienia o..a ja od siebie…po prostu mam powód do modlitwy. I już. Dzięki Kuba. Czekam na kolejne!

  2. rubaj said, on May 8, 2008 at 8:15 pm

    Dzięki Daniel : )

    Modest.
    Nie wiem co to miało znaczyć.

  3. Wiktoria said, on May 8, 2008 at 9:28 pm

    Może to zabrzmi trywialnie, ale mało brakowało i rozkleiłabym się totalnie oglądając te zdjęcia. Są niesamowite, a Ty dzięki nim potrafisz robić z ludźmi dziwne i niesamowite rzeczy. Ja zostałam urzeczona.
    Mam nadzieję, że kiedyś jeszcze znów się spotkamy
    Buziaki

  4. rubaj said, on May 8, 2008 at 9:44 pm

    dobrze to słyszeć. dziekuje

  5. Rob said, on May 10, 2008 at 11:00 pm

    Super jest to zdjęcie, szeroki kąt jak znalazł do tego ujęcia, dynamika super oddana. Ekstra :)

  6. ossa said, on May 12, 2008 at 9:28 pm

    brawo.


Leave a Reply

