#Notatnik

Życie w rozpadzie

Posted in Głowna / Main, Reportaż / Reportage, Słowa / Words by ja on November 7, 2008

Zawsze tak mam w życiu, że gdy w obcym mieście ide w dowolnym kierunku, to trafiam w największe slumsy.

Tak też było w Belgradzie.

Wyjechałem z centrum, chcąc zwiedzić miasto i znaleźć jakis tani sklep. Po zakupach, na jakimś zapadłym blokowiskowym osiedlu, jadę sobie przed siebie i napotykam to własnie miejsce. Trudno coś dodać. Mamy coś w rodzaju wysypiska śmieci i ludzi którzy owe śmieci, obracają w pieniądz. Kupić można wszystko i jeszcze więcej. Chodziłem sobie, z rowerem w lewej ręce i aparatem w prawej.Tu rzucali kamieniami, tam chceli pożyczyć rower na zawsze, a jeszcze gdzie indziej pozdrawiali mnie i było miło. Rower potrafi być naprawdę upierdliwy gdy sie jest w takim miejscu i na dodatek robi zdjecia.

Kawałek od tego miejsca, mijałem wielką wioskę cygańską (w środku miasta). Olbrzymia połać terenu, porośnięta chaszczami i pobudowane śmieciowe domki.  Mysle że spokojnie 10 000ludzi moze tam mieszkac. Między szałasami wylegują się wielkie cygańskie mamy, dzieci bawię się w śmieciach a młodzi cygańscy mężczyźni ganiają młode cygańskie mamy. W korku między samochodami biega mały chłopiec i wącha klej.

Sielanka.

1

img_6993kubarubaj

12

bbb

9

10

5

8

14

img_7139

15

Tagged with: , ,

5 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. jwaire said, on November 7, 2008 at 1:58 pm

    these are amazing photos! well done!

  2. FrodX said, on November 7, 2008 at 7:40 pm

    Wow! W zyciu bym nie pomyslal ze takie miejsca istnieją. Jak czlowiek ma swoje ‘kapitalistyczne’ zycie, to swiat sie konczy tam, gdzie zaczyna brakowac pieniedzy – a ludzie ktorzy nie czują się dobrze w atmosferze ciągłego stresu fiksują i dostają depresji. Twoje zdjęcia przypomniały mi, że życie to coś więcej niż poukładany plan i że kapitalizm nas popsuł – straciliśmy zdolność do prostej radości. Dzięki ze pomogłeś mi przejrzeć…

  3. rubaj said, on November 7, 2008 at 8:53 pm

    trzeba podróżować żeby nie zwariować

  4. biderus said, on February 21, 2010 at 8:25 am

    krajobraz przetworzony.

    dzięki za odwiedziny – super, że tutaj trafiłem. kawał wyśmienitej roboty !!!
    pozdr !!

  5. pgn said, on March 20, 2011 at 7:26 pm

    widziałem te slmusy z autostrady jak jechaliśmy z Kusuiem, Juliano i Obarem do Kosova. Wrucę tam w to lato mam nadzieje.


Leave a Reply

