#Notatnik

Marta

Posted in Notatnik / Note, Słowa / Words by ja on April 6, 2013

Sześć tygodni temu moja Marta miała wypadek samochodowy. Zderzenie czołowe, nie można było uciec, była pasażerką.

Złamany kręgosłup i poważne obrażenia wewnętrzne. Przeszła 3 operacje i wylądowała na intensywnej terapii przypięta do respiratora.

Nie jest w najmniejszym stopniu sparaliżowana, chodzi sama, z dnia na dzień jest lepiej. Wróciła już do domu. Olbrzymie szczęście.

To był bardzo trudny czas dla nas, dla mnie. Setki telefonów, ciężkie szpitalne godziny, drżące ręce, fale niepokoju i niemoc.

Byłem w złym stanie. Mateusz przyjeżdżał do mnie, żebym nie był sam.

Nie mogłem pogodzić się z tym, że taka krzywda i cierpienie spotkała osobę tak bardzo pokorną wobec życia. Dobrą osobę.

Zawsze bardzo ostrożna. Zawsze czekała na zielone światło. Nie to co ja.

Nie mogłem się z tym pogodzić. Wielki żal.

Wydaje nam się, że żyjemy w iluzorycznej stabilności czy bezpieczeństwie. Ciało ludzkie jest kruche. Taka sytuacja pozbawia wielu złudzeń.

Złudzeń chociażby, że w szpitalu wiedzą co robią. Niebywale ciężko coś zdziałać albo dowiedzieć się czegoś.

Nawet nie chcę myśleć co by było bez “znajomości”.

Najcięższy czas mamy już za sobą. Będzie dobrze i to jest najważniejsze. Dziś pierwszy raz zabiorę ją od rodziców na kilka godzin.

Dostaliśmy dużo wsparcia. Nie spodziewałem się go z tylu stron. Dziękuję wam wszystkim.

5 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. P. said, on April 8, 2013 at 2:45 pm

    Dużo zdrowia i sił !

  2. starzec said, on April 11, 2013 at 9:01 pm

    wyrazy współczucia, dużo dużo sił dla was obojga.

  3. Bart said, on April 13, 2013 at 5:48 pm

    o kurcze. ! trzymajcie sie – moja miała złamany kręgoslup rok temu równo – dziś już wszystko hula. będzie dobrze

  4. K. said, on April 14, 2013 at 10:52 pm

    Zawdzięczam Marcie tak wiele, że nie mogę nawet znaleźć początku tej długiej litanii.
    Wracajcie do pełni sił.

  5. michal rozanski said, on May 18, 2013 at 10:43 am

    Straszne to co czytam. Trzymajcie mi się Kuba musi być dobrze!


Leave a Reply

